۵ ابزار پایه که برای فروشنده نمونه بودن به آن نیاز دارید :

5-of-the-basic-tools-you-need-for-the-seller

۱۰ متخصص فروش در صنایع مختلف در مصاحبه خود به این موضوع اذعان داشتند که بدون ابزار فروش نمی توانند زندگی کنند. یافتن پیش بینی درست در لحظه ی مناسب حیاتی است ،ابزارهای جدید این امر را برای تیم های فروش محقق کرده اند. تکنولوژی فروش به صورت چشم گیری در دهه گذشته تکامل یافته است ، امروزه بسیار ساده تر است تا نیازهای خود را شخصی سازی کنید  و از سیستم عامل های اجتماعی در جهت پیدا کردن ارتباط درست استفاده کنید. امّا با ده ها ابزاری که امروزه وجود دارد چطور یک کارآفرین می تواند بفهمد که کدام ابزار برایش مناسب است؟

 Linkedin اخیراً از بیش از ۱۰۰۰ فروشنده نظر سنجی کرده است تا بفهمد آن ها به کدام ابزار فروش بیش از همه نیاز دارن و از آن استفاده می کنند.

در اینجا ۵ تا از بهترین ابزار هایی که تیم های فروش از آن ها بیشترین استفاده را بستن معاملات خود استفاده می کنند را مرور می کنیم:

۱- رسانه های اجتماعی :

در حالی که برخی شرکت ها از این که کارکنانشان در ساعات اداری به گشتن در اینترنت بپردازند دل خوشی ندارند، اما رسانه های اجتماعی میتوانند به آن ها در انجام دادن کار هایشان کمک کند.
مقدار بسیار زیاد (۹۰%) از فروشنده ها از رسانه ها مثل فیسبوک به عنوان ابزاری برای فروش استفاده می کنند . حدود ۲۸% از فروشنده ها  بین ۳ تا ۵ ساعت در هفته وقت صرف این رسانه ها  که یکی از ابزار فروش آن ها است می کنند، در حالی که ۲۱% بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته وقت صرف می کنند. استراتژی رسانه های اجتماعی اعمال نفوذ در ایجاد ارتباط است که برای ۲ طرف مزایایی دارد ، که در حین و پس از معامله یکی از ضروری ترین سلاح های فروش تبدیل شده اند . فروشندگان از فروش در شبکه های اجتماعی در جهت تمرکز بیشتر روی آدم های مناسب نیز استفاده می کنند.

۲- ابزار فروش هوشمند :

ابزار فروش هوشمند مثل مدیریت ارتباط با مشتری ( (CRM و ابزار فروش اجتماعی شناخته شده نیست ولی تحقیقات نشان داده که آن ها هنوز یکی از مهمترین بخش ها در فروش است. در نظر سنجی مشخص شده که درصد بالایی از فروشندگان ساعت ها در هفته بر روی این ابزار زمان صرف می کنند.

۳- نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری :

تحقیقات در  linkedin نشان داده که ۳۳% از کاربران نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بین ۳ تا ۵ ساعت در هفته وقت صرف این ابزار می کنند در حالی نزدیک به ۲۵% کاربران بیشتر از ۱۰ ساعت وقت صرف این ابزار می کنند. آن ها معتقد هستند که  نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در کنار فروش اجتماعی بیشترین ارزش را در بین ابزارهای فروش دارند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بازار مدیریت با مشتری در سال ۲۰۱۵ ،۲۶٫۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۴ که ۲۳٫۴ میلیارد دلار بوده ،۱۲٫۴% رشد داشته است.

۴- اپلیکیشن های بهره وری :

در حال حاضر صاحبان کسب و کار هیچ کمبود آپشنی در انتخاب برای مرتب سازی در کارشان با وجود گزینه هایی مثل Box, Dropbox, Evernote  Google Apps که مثال هایی از اپلیکیشن های با این قابلیت که فروشنده حجم کاری خود را مدیریت و به اهداف خود برسد،را ندارند. در یک نظرسنجی ۳۰% از کاربران اپلیکیشن ها بین ۳ تا ۵ ساعت در هفته وقت صرف این ابزار می کنند. اگرچه این ابزار مانند بقیه ابزار فروش شناخته شده نیست، ولی متخصصین فروش همیشه از این اپلیکیشن ها استفاده می کنند.

۵- پیگیری(ردیابی) ایمیل :

در حالی که به اندازه CRM و فروش اجتماعی ، ردیابی ایمیل شناخته شده نیست ،با این وجود کاربران از این ابزار مثل: Outreach, HubSpot, Yesward, ToutApp and Cadence که فقط چند مثال از این ابزار ها هستند ، به طور میانگین در هفته بین ۳ تا ۵ ساعت وقت صرف ابزارهای پیگیری ایمیل می کنند . ۶۳% از متخصصین فروش و ۵۹% از مدیران حساب کاربری که کم و بیش از بقیه متخصصان حرفه ای تر این بحث را دنبال می کنند ، در نظر سنجی به این ابزار امتیاز بالایی دادند و اذعان داشتند که این ابزارها جزء توانایی های آنان در بستن معامله حساب می شود.

۵ ابزار پایه که برای فروشنده نمونه بودن به آن نیاز دارید :

2 دیدگاه برای «۵ ابزار پایه که برای فروشنده نمونه بودن به آن نیاز دارید :»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *